Συνέδριο για εκπαιδευτικούς: «Αλησμόνητες Πατρίδες: Ιστορικές, Πολιτισμικές και Πολιτικές προεκτάσεις της Μικρασιατικής καταστροφής»

You are currently viewing Συνέδριο για εκπαιδευτικούς: «Αλησμόνητες Πατρίδες: Ιστορικές, Πολιτισμικές και Πολιτικές προεκτάσεις της Μικρασιατικής καταστροφής»

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, σε συνεργασία με τον Τομέα Νεοελληνικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α., διοργανώνει Αφιερωματικό Συνέδριο με τίτλο: «Αλησμόνητες Πατρίδες: Ιστορικές, Πολιτισμικές και Πολιτικές προεκτάσεις της Μικρασιατικής καταστροφής», στο Μέγαρο του Πειραϊκού Συνδέσμου Πειραιά (Καραΐσκου 104, Πειραιάς), στις 19 και 20 Φεβρουαρίου 2024 (ώρες: 09:00-15:00).

Στόχοι του Συνεδρίου
 Η ανάδειξη των πτυχών καθοριστικών γεγονότων που οδήγησαν στη Μικρασιατική καταστροφή
 Η κατανόηση όσων συνέβησαν τότε, τα οποία προκάλεσαν μεγάλο αριθμό ανθρώπινων απωλειών, στοίχειωσαν τη συλλογική μνήμη και άλλαξαν τον χαρακτήρα και την εξέλιξη του νέου ελληνικού κράτους
 Η τοποθέτηση του προσφυγικού ζητήματος, σε όλες τις διαστάσεις του, από την καταστροφή της Σμύρνης ως τις μέρες μας
 Η εξέταση του Προσφυγικού Ζητήματος στη διαχρονία του στον ελλαδικό χώρο
 Η απεικόνιση των προσφύγων στην τέχνη (λογοτεχνία, τραγούδι, χορός)


Θεματικές Ενότητες

  1. Η Μικρασιατική καταστροφή από ιστορική σκοπιά α) Η μακραίωνη παρουσία του ελληνισμού στον Μικρασιατικό χώρο β) Η συμβολή των Ελλήνων της καθ’ ημάς Ανατολής στην Παλιγγενεσία του 1821 γ) Η ξεχασμένη γενοκτονία – Τραγική έξοδος των Προσφύγων δ Παράδοση Ανατολικής Θράκης, Ίμβρου και Τενέδου ε) Συνθήκη της Λωζάνης – 100 χρόνια από τη συνθήκη στ) Μετά την καταστροφή – Συνέπειες (οικονομικές-πολιτισμικές-κοινωνικές)
  2. . Η αποτύπωση του πρώτου Διωγμού το 1914 και της Μικρασιατικής καταστροφής στις Τέχνες (1923-2023): α) Λογοτεχνία, β) Κινηματογράφος, γ) Θέατρο, δ) Εικαστικές Τέχνες, ε) Μουσική Ιδιαίτερη αναφορά στον ρόλο της λογοτεχνίας ως πηγής διάσωσης και διάδοσης γεγονότων, αισθημάτων, ιδεών Κατανόηση του λογοτεχνικού θέματος των «Αλησμόνητων Πατρίδων»
  3. Η οργάνωση της Εκπαίδευσης των Μικρασιατών
  4. Η στάση της Εκκλησίας στο Μικρασιατικό ζήτημα
  5. Σύγχρονοι Έλληνες – απόγονοι Προσφύγων. Η στάση των σημερινών Ελλήνων απέναντι στους αλλοεθνείς μετανάστες και πρόσφυγες.  Μουσικές παρεμβάσεις από επώνυμους καλλιτέχνες  Έκθεση κειμηλίων από Μουσεία Μικρασιατών  Γευστικές μικρασιατικές νότες

Εγγραφή, παρακολούθηση Συνεδρίου
Το εν λόγω Συνέδριο μπορούν να παρακολουθήσουν, εκτός από τους/τις εκπαιδευτικούς, και ομάδες μαθητών/τριών (20 άτομα ανά σχολείο) της Γ΄ τάξης Γυμνασίων και Λυκείων των σχολείων που βρίσκονται πλησίον του Πειραϊκού Συνδέσμου, έτσι ώστε η μετάβασή τους να γίνει πεζή. Η συμμετοχή των ενδιαφερομένων θα δηλωθεί στην ακόλουθη φόρμα: https://forms.gle/FWPeSMWGrUeseaQu9


Στους/στις συμμετέχοντες/ουσες θα δοθεί βεβαίωση εισήγησης ή βεβαίωση παρακολούθησης, ενώ τα πρακτικά του συνεδρίου θα αναρτηθούν στο ψηφιακό αποθετήριο των Επιμορφώσεων, στην Ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δ.Ε. Πειραιά.

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Πειραϊκός Σύνδεσμος
Ένωση Κάτω Παναγιάς Μ. Ασίας
Ένωση Μαγνησίας Μ. Ασίας
Σύλλογος Ιμβρίων
Σύλλογος Νέας Σινασού Καππαδοκίας
Σύλλογος Περγαμηνών «Ο Άτταλος»

Αφήστε μια απάντηση