“Οι Φίλοι της Παράδοσης” από τη Θεσσαλονίκη στη Μαγνησία της Τουρκίας

Ύστερα από την επίσημη πρόσκληση του Δημάρχου της Μαγνησίας (Manisa), κυρίου Cengiz Ergun, ο Πολιτιστικός Λαογραφικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ» εκπροσώπησε την χώρα μας, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στο 472ο Διεθνές Φεστιβάλ Παραδοσιακών χορών στη Μαγνησία της Τουρκίας.

Την Τετάρτη 21 Μαρτίου φτάσαμε ύστερα από ένα πολύ όμορφο ταξίδι, από την άλλη πλευρά του Αιγαίου, στην πόλη της Μαγνησίας, όπου μας περίμεναν οι φίλοι μας από πέρσι. Την ίδια ημέρα έγινε και η έναρξη του Φεστιβάλ με μία μεγάλη παρέλαση όλων των χορευτικών στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Η πομπή κατέληξε μπροστά στο Δημαρχείο όπου χορέψαμε χορούς από την Μακεδονία.

Την επομένη νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε για την μητρόπολη της Ιωνίας την πολυαγαπημένη και χιλιοτραγουδισμένη Σμύρνη. Αφού θαυμάσαμε τα λίγα εναπομείναντα Ελληνικά σπίτια και το ρολόι στην Πλατεία «Κονάκ» επισκεφθήκαμε την αγορά της πόλης. Αφού επιστρέψαμε στην πόλη, το βράδυ το χορευτικό μας τμήμα παρουσίασε χορούς από την περιοχή του Πόντου, μέσα σε ένα θερμό κλίμα από όλους τους παρευρισκόμενους.

Την Παρασκευή 23 Μαρτίου ξεναγηθήκαμε στην πανέμορφη και καταπράσινη πόλη της Μαγνησίας και νωρίς το απόγευμα στο κεντρικό πάρκο της πόλης το χορευτικό μας τμήμα παρουσίασε χορούς από την περιοχή της Σμύρνης. Όλοι όσοι ήταν εκεί τραγουδούσαν στην τουρκική τα τραγούδια τα οποία χορεύαμε, πράγμα το οποίο μας έκανε όλους να συγκινηθούμε.

Το επόμενο πρωί αντιπροσωπεία του Συλλόγου μας πήγε στον Νομάρχη της Μαγνησίας και το μεσημέρι ήταν μία ακόμη εμφάνιση του χορευτικού μας στην κεντρική πλατεία με χορούς από την περιοχή της Μακεδονίας . Το βράδυ επισκεφθήκαμε την πόλη του Τσεσμέ δηλαδή της Κρήνης, στην χερσόνησο της Ερυθραίας, όπου είδαμε το κάστρο, τα πολλά ελληνικά σπίτια και την εκκλησία.

Τον Δήμαρχό της Μαγνησίας συνάντησαν τα μέλη του Συλλόγου μας την Κυριακή 25 Μαρτίου, όπου μας είπε ότι χάρηκε ιδιαίτερα που μας ξαναείδε στο Φεστιβάλ διότι αγαπά πολύ την Θεσσαλονίκη αφού είναι η γενέτειρά του. Έπειτα ξεκίνησε ή μεγάλη παρέλαση με προορισμό το τζαμί από όπου θα πετούσαν τα μαντζούνια, τα οποία είναι ο λόγος για τον οποίο γίνεται το φεστιβάλ. Η ιστορία λέει πως η γυναίκα του Σουλτάνου ήταν βαριά άρρωστη και ένας γιατρός της εποχής έφτιαξε αυτό το μαντζούνι με διάφορα βότανα και μπαχαρικά με το οποίο θεραπεύτηκε. Έτσι ο Σουλτάνος με βαθιά ευχαρίστηση χάρισε αυτό το φάρμακο σε όλους τους πολίτες του, το οποίο γεγονός αναβιώνει έως σήμερα με παράλληλες εκδηλώσεις. Το βράδυ επισκεφθήκαμε την «απέναντι μεριά» της Σμύρνης το πανέμορφο Κορδελιό.

Στις 26 Μαρτίου ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής. Αφού αποχαιρετήσαμε παλιούς και νέους φίλους, κάναμε στάση στην διπλανή πόλη της Μαγνησίας την Μενεμένη. Έπειτα ξεναγηθήκαμε στον Αρχαιολογικό χώρο του «Ασκληπιείου» στην Πέργαμο και τέλος κάναμε βόλτα στα ελληνικά σοκάκια του Αϊβαλί.

Όλοι οι συνταξιδιώτες – συγχορευτές μας γύρισαν στην πατρίδα με τις καλύτερες των εντυπώσεων από τα μέρη που επισκεφθήκαμε, από την εμπειρία ενός τέτοιου μεγάλου Φεστιβάλ Παραδοσιακών χορών και από την φιλοξενία της γείτονας χώρας. Ήταν ένα ταξίδι – φόρος τιμής στους προγόνους μας – γεμάτο νοσταλγία, θύμισες για τους μεγαλύτερους και ακούσματα για τους μικρότερους.

[nggallery id=29]

, , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *