Χαιρετισμός ΠΟΘΣ στο 6ο Συμπόσιο του ΚΕΜΙΠΟ Νέας Ιωνίας

0
381

kemipokosmos6ο ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ.

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ Π.Ο.Θ.Σ.

Νέα Ιωνία 22,23,24 Νοεμβρίου 2013

Κύριε Δήμαρχε,

Λοιποί τοπικοί άρχοντες,

Σεβαστό προεδρείο,

Κύριε Πρόεδρε του ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ με τους άξιους συνεργάτες σας,

Κυρίες και κύριοι σύνεδροι

 

Με τον όρο Ιστορία εννοούμε τη συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στην ανθρώπινη, δραστηριότητα έως την παρούσα εποχή. Η ιστορία μελετά κυρίως γραπτές πηγές που μας δίνουν πληροφορίες για το παρελθόν ενώ ως προϊστορία αναφέρεται η εποχή για την οποία δεν έχουμε γραπτές πηγές ή που αυτές δεν μας είναι κατανοητές. Η μελέτη των γεγονότων περιλαμβάνει την καταγραφή τους, αλλά και τα αίτια που οδήγησαν σε αυτά, όπως και τους γενικούς νόμους της ιστορικής εξέλιξης.

Η ιστορία δεν αποτελεί απλή αφήγηση τετελεσμένων γεγονότων, αλλά προσπάθεια αναδόμησης και ερμηνείας του παρελθόντος, με στόχο συνήθως την ερμηνεία του παρόντος και την πρόβλεψη του μέλλοντος. Ως εξελισσόμενη επιστήμη υφίσταται διαρκείς αλλαγές και μετασχηματισμούς, παράγοντας διαφορετικές ιστοριογραφικές προσεγγίσεις.

Ο Ιρλανδός Edmund Burke που ασχολήθηκε και με τις πολιτικές επιστήμες δήλωσε ότι η Ιστορία είναι μια συμφωνία μεταξύ των νεκρών, των ζωντανών και των ακόμη αγέννητων

Αντικείμενο της ιστορίας είναι η ζωή των λαών και της ανθρωπότητας. Το να συλλάβει κανείς άμεσα και να εκφράσει με λέξεις, δηλαδή να περιγράψει τη ζωή όχι μόνο ολόκληρης της ανθρωπότητας μα ενός μόνο λαού, μας φαίνεται ακατόρθωτο. Κατά συνέπεια ποια γεγονότα πρέπει να αποσιωπήσει ο ιστορικός και σε ποια να επιμένει, πόσα είναι καλύτερα να τα περάσει στα γρήγορα και πως να τα εκφράσει και να συνδέσει μεταξύ τους είναι ένα δύσκολο εγχείρημα.

Κατά τον Αδαμάντιο Κοραή, όποιος ιστορεί και τα κατορθώματα και τα αμαρτήματα με τόση ακρίβεια, ώστε μήτε τα πρώτα να μεγαλύνει μήτε τα δεύτερα να σμικρύνει ή να σιωπά παντάπασιν είναι πράγμα δυσκολότατο εξ αιτίας της έμφυτου εις όλους μας φιλαυτίας.

Κυρίες και κύριοι,

Η πολύπαθη Θράκη μας, η Θράκη του Ορφέα και των μουσών, και τόσων άλλων προσωπικοτήτων,με την πολυσήμαντη αλλά και πολυκύμαντη ιστορία, έχει να επειδείξει και στον τομέα της κοινωνικής μέριμνας πλουσιότατο έργο. Περισσότεροι από 300 συλλόγους και συντεχνίες χωρις να συμπεριλαμβάνονται οι λειτουργούντες στην Βασιλεύουσα, εδιναν το παρόν στη πολυποίκιλη καθημερινότητα της, φροντίζοντας για την ίδρυση σχολείων και μεριμνόντας για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους, συνδράμοντας παράλληλα και τους εχοντες ανάγκη απο συμπαράσταση και θαλπωρή, ανεξάρτητα απο την όποια συμμετοχή της εκκλησίας. Για τη Θράκη και το Θρακικό Ελληνισμό οι έννοιες Παιδεία, Πατρίδα και Θρησκεία ήταν είναι και θα παραμείνουν έννοιες ταυτόσημες.

Η μέριμνα του Θρακικού Ελληνισμού είχε ξεπεράσει και τα όρια της Θράκης. Θα αναφέρω μόνον ένα περιστατικό. Μετά την ηρωική έξοδο των Μεσολογγιτών, Θρακιώτες περισυλλέγουν τα ορφανά και τις χήρες και τις φροντίζουν μεσα απο ορφανοτροφεία και γηροκομεία που δημιούργησαν στο Μεσολόγγι, με πρωτοστάτη το διασωθέντα ιερολοχίτη Ξενοκράτη απο το Σαμάκοβο, η στολή του οποίου σώζεται στο Εθνικό μουσείο, ενώ το σπίτι του στο Βουκουρέστι το είχε μετατρέψει σε νοσοκομείο.

Αγαπητοί μου,

Σήμερα οι πολιτιστικοί φορείς παραμένουν θεματοφύλακες του λαϊκού πολιτισμού και αγωνίζονται για τη διαφύλαξη του αλλά και για την προβολή του με την αναβιώση των ηθών και εθίμων. Συνεχίζουν να παροτρύνουν με το έργο τους τον κόσμο για επιστροφή στις ρίζες, ακολουθείστε τους, η επιστροφή δεν είναι οπισθοδρόμιση, και το έργο τους δεν εκπέμπει μούχλα, όπως θέλουν να ισχυρίζονται κάποια νεόκοπα πανεπιστημιακά καθηγητάκια, Και έρχεστε σεις σήμερα Κύριε Πρόεδρε του ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ. με τους άξιους συνεργάτες σας αρωγός στις προσπάθειες τους και μέσα από τις εργασίες του 6ου συμποσίου που οργανώσατε προσπαθείτε να αναδείξετε τον κοινωνικό πολιτισμό του προσφυγικού Ελληνικού στοιχείου, με θέμα η κοινωνική μέριμνα, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα το επίπεδο της παιδείας και της αλληλεγγύης του Ελληνισμού της καθημας Ανατολής, βάζοντας έτσι τελεία και παύλα στην κακόγουστη έκφραση του τότε «κάτσε καλά γιατί θα συ δόκω στουν πρόσφυγα να συ φάει»

Η Π.Ο.Θ.Σ. σας ευχαριστεί για την πρόσκληση που της απευθύνατε, σας συγχαίρει για τις προσπάθειες σας και σας τιμά με την παρουσία της ευχόμενη καλή επιτυχία στις εργασίες του συμποσίου.

Κυρίες και κύριοι , αγαπητοί σύνεδροι σας ευχαριστώ και εσας που είχατε την καλοσύνη να με ακούσετε με προσοχή.

Ν.Ιωνία 2013-11-22

Ελευθέριος Θ. Χατζόπουλος

Πρόεδρος της Π.Ο.Θ.Σ.

 

Σχόλια από Facebook

Σχόλια

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here