By 14 Σεπτεμβρίου 2011 8 Σχόλια

14 Σεπτεμβρίου-Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος

Σύμφωνα με το Ν. 2645/98 καθιερώθηκε η 14η Σεπτεμβρίου ως ημέρα εθνικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος.

Η ημέρα εθνικής μνήμης  έχει σκοπό να τονίσει ιδιαίτερα και να υπενθυμίζει τα γεγονότα της δραματικής περιόδου των διωγμών, της γενοκτονίας και του ξεριζωμού των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος που είχαν σαν αποτέλεσμα να μετατρέψουν το λαό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας σε ένα λαό προσφύγων και διασποράς.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ 304 / 2001 (ΦΕΚ Α 207) «Οργάνωση εκδηλώσεων μνήμης της 14ης Σεπτεμβρίου» το οποίο εκδόθηκε σε εξουσιοδότηση του Ν. 2645/9 καθορίζονται οι λεπτομέρειες, οι οποίες περιλαμβάνουν  (Ο φετινός εορτασμός θα γίνει την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011):

1.Γενικό σημαιοστολισμό από της ογδόης πρωινής ώρας (8:00 π.μ.) μέχρι και τη δύση του ηλίου της 18ης Σεπτεμβρίου 2011 όλων των Δημοσίων, Δημοτικών, Ν. Π. Δ. και Ι. Δ. Καταστημάτων, των ιδιωτικών καταστημάτων και κατοικιών.
2.Φωταγώγηση όλων των Δημοσίων, Δημοτικών, Ν. Π. Δ.  και Ι. Δ. καταστημάτων και τραπεζών και των κοινοχρήστων Δημοτικών χώρων (οδών, πλατειών κ.λ.π.) κατά τις βραδινές ώρες της 18ης Σεπτεμβρίου 2011.


ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

ΩΡΑ 11:00 Δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίας Ειρήνης ( οδός Αιόλου)  .

ΩΡΑ 11:30 Επιμνημόσυνη Δέηση έμπροσθεν του Μνημείου του Αγίου Εθνομάρτυρος Χρυσοστόμου Σμύρνης.

Ώρα 12:00 Κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη

Σχόλια από Facebook

Σχόλια

Posted in: Πρώτο Θέμα

About the Author:

8 Σχόλια "14 Σεπτεμβρίου-Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος"

Trackback | Comments RSS Feed

  1. Ο/Η συλλογος ΡΙΖΕΣ λέει:

    θα προτιμουσαμε να ειναι μεσιστιες οι σημαιες στα σχολεια και δημοσια κτιρια…ειναι γενοκτονια,οχι εθνικη εορτη.

  2. Μπράβο στο Ελληνικό «Κράτος», που ξέρει να ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ τις Εθνικές Επετείους του, μόνο μην ξεχάσετε για την Ημέρα Μνήμης της ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ την Ελλήνων της Μικράς Ασίας, να καθιερώσετε και σουβλακιάδα για είναι πλήρης η ΓΙΟΡΤΗ !!!!!!
    Ανιστόρητοι καρεκλοκένταυροι, μάθετε επιτέλους ότι οι σφαγές δεν γιορτάζονται, αλλά μνημονεύονται και τιμούνται με σειρά εκδηλώσεων, ΕΙΝΑΙ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΟΡΤΗ !!!!… αβανταδόροι του τουρκικού κράτους.

    Γιάννης Καναργιέλης

  3. Ο/Η XENIA λέει:

    DEN EINAI GIORTH!!!! EINAI MHNHMOSYNO! KRIMA TI NA PW!

    KARAGIANNIDES X.

  4. Ο/Η admin λέει:

    Η ίδια η ελληνική πολιτεία που ψήφισε τον νόμο για την γενοκτονία, φρόντισε να τον υποβαθμίσει και να αρκεστεί στο παραπάνω πρωτόκολλο (ΠΔ 301/2001) περι «εορτασμού» ίσα ίσα να βγούμε από την υποχρέωση. Τίποτα παραπάνω και καμία διάθεση να αναδείξουμε διεθνώς το ζήτημα ως ωφείλουμε ώστε να αποδοθεί στις νεότερες γενιές η σωστή ερμηνεία.
    Για τους Μικρασιάτες είναι μνημόσυνο.

  5. Ο/Η maria kanaridou λέει:

    LWRW POS EINAI MNIMOSINO. OTAN OI IDIOI SYLLOGOI TO LENE GIORTI TI PERIMENETE. EVLEPA STO SITE SAS TIN ANAKINOSI ENOS MIKRASIATIKOY SYLLOGOY STIN XANTHI POY TIS ELEGE GIORTES.OTAN OI IDIOI SYLLOGOI KANOYN PROGRAMA EORTASMOY TIS MNIMIS GIATI TA VAZETE ME TO KRATOS?EMEIS POY ZOYME STO EKSOTERIKO IMASTE POLY EYAISTHITOPIOIMENOI STO THEMA AYTO.

  6. Ο/Η Mαίρη Ηλιοπούλου λέει:

    Κύριε Καναργιέλη,
    Είναι μεγάλη η απόσταση μεταξύ μιάς χρησιμοποιημένης λάθος εκφράσεως «γιορτή εθνικής μνήμης» αντί της σωστής «εκδήλωση εθνικής μνήμης (μνημόσυνο)» και του αυθαίρετου συμπεράσματό σας περί αβανταδόρων του τουρκικού κράτους!!! Αποτελεί ύβρη για το Κράτος και τους Μικρασιάτες. Κάντε υποδείξεις όταν υπάρχουν λάθη χωρίς να βρίζετε του πάντες! Ευχαριστώ.

    Ανιστόρητοι καρεκλοκένταυροι, μάθετε επιτέλους ότι οι σφαγές δεν γιορτάζονται, αλλά μνημονεύονται και τιμούνται με σειρά εκδηλώσεων, ΕΙΝΑΙ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΟΡΤΗ !!!!… αβανταδόροι του τουρκικού κράτους.

    Γιάννης Καναργιέλης

  7. Ο/Η Mαίρη Ηλιοπούλου λέει:

    Κύριε Καναργιέλη,
    Είναι μεγάλη η απόσταση μεταξύ μιάς χρησιμοποιημένης λάθος εκφράσεως «γιορτή εθνικής μνήμης» αντί της σωστής «εκδήλωση εθνικής μνήμης (μνημόσυνο)» και του αυθαίρετου συμπεράσματό σας περί αβανταδόρων του τουρκικού κράτους!!! Αποτελεί ύβρη για το Κράτος και τους Μικρασιάτες. Κάντε υποδείξεις όταν υπάρχουν λάθη χωρίς να βρίζετε του πάντες! Ευχαριστώ.

  8. Μετά την δημοσίευση του σχολίου μου, για την 14η Σεπτεμβρίου, ημέρα Εθνικής Μνήμης για την γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, καθώς ο τρόπος γραφής μου, φαίνεται να έθιξε κάποιους συμπολίτες μου έλληνες, τουλάχιστον έδειξε ότι κάποιοι είναι ευαισθητοποιημένοι (αφού τους θίξεις το πρόβλημα). Θα ζητήσω, λοιπόν, συγνώμη από όσους πιστεύουν ότι θίχτηκαν από την υβριστικότητα του σχολιασμού μου, καθώς δεν μου αρέσουν οι βεντετισμοί αυτού του είδους (και γιατί έτσι δίνουμε λαβή σε «άσπονδους φίλους» μας, να εκμεταλλεύονται την μεταξύ μας αντιπαλότητα περί εθνικών και όχι μόνο θεμάτων). H συγνώμη έγκειται και σε ένα άλλο σκεπτικό, το οποίο δεν περνά επ’ ουδενί ως, έστω, ίχνος σκέψης: του να έρθω στη θέση του άλλου, για να μπορέσω έστω και ελάχιστα να καταλάβω, είτε την έκρηξη οργής του, είτε, για το ακριβώς αντίθετο, την μακαριότητα, ραθυμία και αδιαφορία του (πράγμα συχνότατο στην ελληνική κουλτούρα μας και κάτι που περνά χωρίς να προσβάλλεται, όσο προσβάλλεται ένα σχόλιο του οποιουδήποτε που κεντρίζει και ενοχλεί, καλώς ή κακώς).
    Η πλευρά, λοιπόν, των θιγομένων, έχει τη συγνώμη μου, καθώς κατανοώ την θίξει τους, απέναντι στην έκρηξή μου.
    Η ίδια πλευρά, όμως, των θιγομένων, ας λάβει υπ’ όψη της ότι, ο γράφων είναι ένας Έλληνας πολίτης μιας ακριτικής περιοχής της Ελλάδας, που υπηρέτησε πιστά και συνειδητά την Πατρίδα από κάθε μετερίζι και το κάνει ακόμα με πολυποίκιλους τρόπους, μιας περιοχής, της Θράκης, που σήμερα τη βλέπει εγκαταλειμμένη και παραδομένη εντελώς από το κράτος από κάθε άποψη, ένα κράτος που διαχωρίζει από τη δομή του την έννοια της λέξης Πατρίδα, να είναι κάτοικος μιας περιοχής που βλέπει τον ελληνισμό και την χριστιανοσύνη να συρρικνώνεται πληθυσμιακά, πολιτιστικά, οικονομικά, να ζει ανάμεσα στο μουσουλμανικό στοιχείο (το οποίο στη βάση του απλού κόσμου είναι ειρηνικό και φιλικό, ακόμη), το οποίο μουσουλμανικό στοιχείο, αντίθετα (και καλά κάνει) αυξάνει και προοδεύει σε κάθε επίπεδο (αυτό αποτελεί, τουλάχιστον, ένδειξη πραγματικής Δημοκρατίας από πλευράς Ελλάδας), που βλέπει ότι, όχι μόνο από την εξ ανατολών πλευρά, η μουσουλμανική κοινότητα να προπαγανδίζεται και να χρησιμοποιείται υπέρ ξένων συμφερόντων, αλλά και από ένα ελληνικό κράτος, είτε με την συνειδητοποιημένη, είτε με την αδιάφορη, ενίοτε και προκλητική, πολιτική του, να αβαντάρει τέτοιες, εθνικού επιπέδου, καταστάσεις και συμπεριφορές.

    Η χρόνια ενασχόλησή μου με καταγραφές Μικρασιατών πρώτης, αλλά και δεύτερης, γενιάς, με έκανε τουλάχιστον αυτήκοο μάρτυρα των πραγματικών γεγονότων της λεγόμενης Ημέρας Μνήμης (– «γιορτής»), αυτά που δεν διδάχτηκα στο σχολείο, αλλά διάβασα μόνος μου στα εξωσχολικά βιβλία και αργότερα τα άκουγα από το στόμα των ιδίων των ανθρώπων, που πολλούς από αυτούς σήμερα μνημονεύουμε (κάνοντας αγγαρεία, αν κρίνω από το στήσιμο αυτών των εκδηλώσεων – άλλο δυσάρεστο θέμα αυτό). Επισκέφθηκα την Μικρά Ασία για να πατήσω εκείνα τα χώματα που οι πρόσφυγες με πόνο αλλά και γλυκύτητα αποκαλούσαν Πατρίδα, έννοια που σήμερα φθίνει στις συνειδήσεις των ελλήνων. Είδα ζωντανά αυτά που μου περιέγραφαν, όχι μόνο στα λόγια τους, αλλά, ίσως πολύ περισσότερο, στα δάκρυα των ματιών τους, αλλά και στη μόνιμη αίσθηση του φόβου τους για νέα σφαγή (τραύμα που σε πολλούς υπήρχε, από αυτά που είδαν τα μάτια τους). Οι ίδιοι οι δικοί μου πρόγονοι, ήταν πρόσφυγες, όπως και η πλειοψηφία των κατοίκων, τουλάχιστον της βορείου Ελλάδος.

    Επομένως, μετά από όλα αυτά (θα τα θεωρήσω ως λίγα), ελπίζω, τουλάχιστον, η απέναντι από εμένα πλευρά μερίδας συμπατριωτών μου, να έχει καταλάβει κάτι ελάχιστο από την έκρηξη οργής μου, καθώς δεν αφήνω, ούτε θα αφήσω, να χρησιμοποιηθεί καμία έννοια ή λέξη, είτε εσκεμμένα, είτε, έστω, και από λάθος, αλλά θα κατακεραυνώσω κάθε τι που θα προσβάλει τη μνήμη αυτών των ανθρώπων που με βία και τρόμο έχασαν ζωές και Πατρίδες (εγκαταλειμμένοι και προδομένοι και αυτοί, από το τότε ελληνικό κράτος), για να έρθουμε τώρα εμείς οι σύγχρονοι νεοέλληνες να ερίζουμε πάνω στις ψυχές τους.

    Όσο δε για τους ανθρώπους των πάσης φύσεως Μικρασιατικών συλλόγων, που κάνουν τα ίδια αφελή λάθη και γράφουν ή αντιγράφουν λανθασμένα από δω και από κει με ελαφρά τη καρδία, επαυξάνω το κατηγορώ μου και θεωρώ και τον εαυτό μου υπεύθυνο γι αυτό. Για το τελευταίο δε, ζητώ ιδιαίτερα συγνώμη εκ μέρους όλων των συνειδητοποιημένων μελών τέτοιων συλλόγων.

    Γιάννης Καναργιέλης

Post a Comment

Mikrasiatis.gr