ΠΟΘΣ: Οι Σύλλογοι να πλαισιώσουν τις Δευτεροβάθμιες Οργανώσεις

0
711

1922 – 2012 = 90 χρόνια μετά τον ξεριζωμό από τις αλησμόνητες πατρίδες τα δέντρα τα πολύ μεγάλα ήταν εκεί και καμάρωναν μαζί με τα κλαδιά τους, τα φύλλα τους που πάνω τους κελαιδούν σαν τα πουλια τα εγγόνια τους,δεύτερη,Τρίτη και τέταρτη γενιά της πρισφυγιάς και θα συνεχίζουν να είναι εκεί ακόμη κι αν περάσουν κι ‘αλλα …κι ‘άλλα 90 χρόνια από εκείνη τη μαύρη χρονιά.

Ο Δήμαρχος της Καισαριανής κ.Αντώνης Καμπάκας (αριστερά) και ο Πρόεδρος του ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ Καισαριανής κ.Κώστας Αναγνωστάκης(δεξιά) υποδέχτηκαν τον Πρόεδρο της Π.Ο.Θ.Σ. κ. Ελευθέριο Θ. Χατζόπουλο

Με αφορμή τη Μικρασιατική καταστροφή που παρέσυρε το σύνολο του πληθυσμού του Ελληνισμού της καθ ημάς Ανατολής ο Δήμος Καισαριανής σε συνεργασία με το Κέντρο Μικρασιατικού Πολιτισμού (ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ.) του Δήμου διοργάνωσαν διεθνές συνέδριο με θέμα:

«Μικρασιατικός Ελληνισμός: Παρελθόν, παρόν και μέλλον»

με σκοπό τη συνεύρεση των απανταχού απογόνων των κατοίκων της Δυτικής Μικράς Ασίας, της Καππαδοκίας, της Θράκης, της Κωνσταντινούπολης, του Πόντου, καθώς και των φορέων με απώτερο στόχο η διοργάνωση αυτή να καταστεί θεσμός και σημείο αναφοράς του Προσφυγικού Ελληνισμού.

Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΡΑΚΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ αποδέχτηκε την τιμητική πρόσκληση που της απηύθυνε το ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ. του Δήμου Καισαριανής συμμετέχοντας και με εισήγηση στη Β! ενότητα του προγράμματος του συνεδρίου με θέμα:

« Η σημασία των ηθών και εθίμων στη διατήρηση της εθνικής μας ταυτότητας και η συμβολή τους στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών μέσω των πολιτιστικών φορέων»

Κατά την έναρξη του συνεδρίου ο πρόεδρος της Π.Ο.Θ.Σ.κ. Ελευθέριος Θ. Χατζόπουλος έκανε χαιρετισμό λέγοντας τα εξής.

Κύριε Δήμαρχε, Κύριε πρόεδρε του ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ. λοιποί συντελεστές του συνεδρίου, αγαπητοί φίλοι σύνεδροι, εκπρόσωποι πολιτιστικών φορέων με ιδιαίτερη χαρά τόσο εγώ προσωπικά όσο και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θρακικών Σωματείων χαιρετίζουμε τις εργασίες του συνεδρίου σας και σας ευχαριστούμε θερμά για την πρόσκληση συμμετοχής που μας απευθύνατε.

Επιτρέψτε μου άκρως επιγραμματικά να σκιαγραφήσω τον πολιτιστικό φορέα που έχω την τιμή να ηγούμαι και που στους κόλπους του δραστηριοποιούνται 135 σύλλογοι που έλκουν την καταγωγή τους από το σύνολο της Θράκης μας, Ανατολική, Βόρεια και Δυτική, με προοπτική περαιτέρω αύξηση τους και που έχει πρωτοτυπήσει με το να εγγράψει ως μέλος της και το σύλλογο των Ελλήνων Πομάκων της Ξάνθης, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα ή την ευκαιρία αν θέλετε στην Ελληνική πολιτεία να αναθεωρήσει τη συμπεριφορά της προς αυτούς που διατυμπανίζουν ‘ότι είναι Έλληνες πολίτες και δη Ευρωπαίοι.

Η Π.Ο.Θ.Σ. ιδρύθηκε το 1991 με έδρα την πόλη της Θεσσαλονίκης και ως γνήσιος εκπρόσωπος του Θρακικού Ελληνισμού, έχει σαν σκοπό την έρευνα, τη μελέτη και την προβολή του πολιτισμού και ειδικά της ιστορίας της Θράκης αφού η επίσημη Ελληνική ιστορία για λόγους ανεξήγητους δεν αναφέρει τα όσα θα έπρεπε τόσο για τη συμμετοχή της στην επανάσταση του 1821 όσο και για τη γενοκτονία του Θρακικού Ελληνισμού και συνεχίζει να κωφεύει για τα όσα συμβαίνουν στη Θράκη του σήμερα, ψευδομουφτής , προξενείο, Πομάκοι, Ρόμ, μουσουλμάνοι βουλευτές και τόσα άλλα.

Στόχος της είναι να καταστούν η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΡΑΚΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ και οι σύλλογοι μέλη της φορείς πνευματικής δημιουργίας, αυτής που ξέρει να συμφιλιώνει να εμπνέεται και να οραματίζεται από την αρχέγονη μνήμη και τη λάμψη της λαϊκής παράδοσης με τον προβληματισμό της σύγχρονης κοινωνίας, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και προσκλήσεις των καιρών.

Οραματίζεται τη Θράκη του σήμερα και προπαντός του αύριο σε πρωτεύοντα πολιτικοοικονομικό ρόλο με την πολυπολιτισμική της κοινωνία να διάγει ειρηνική και δημιουργική συμβίωση μακριά από ετερόκλητα συμφέροντα και ξένα κέντρα αποφάσεων.

Ήταν είναι και θα παραμείνει υπέρμαχος για την αναγνώριση της μίας και μοναδικής γενοκτονίας του Ελληνισμού της καθ ημάς Ανατολής και βροντοφωνάζει όχι στον κατακερματισμό της, φοβούμενη μήπως βρεθούμε κάποια στιγμή, Μικρασιάτες , Πόντιοι και Θράκες εθνικές μειονότητες μέσα στην ίδια την πατρίδα μας.

Κυρίες και κύριοι σύνεδροι, η σημερινή σας παρουσία είναι η φλόγα του κεριού , που όταν θυμάται καίει όπως μας λέει ο δικός μας άνθρωπος ο Γεώργιος Σεφέρης.

Κύριε Πρόεδρε , του ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ. του Δήμου της Καισαριανής, σας ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου σας.

Αγαπητοί φίλοι σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας,.

 

Η δομή του συνεδρίου, σωστά σχεδιασμένη και η οργανωτική της επιτροπή πλαισιωμένη από εθελοντές, δικαιούται τα εύσημα.

Το συνέδριο είχε δύο θεματικές ενότητες:

Η πρώτη Μικρασιατικός Ελληνισμός-ο ξεριζωμός και η ένταξη στην Ελληνική κοινωνία και η δεύτερη, η συμβολή της Μικρασιατικής συλλογικής δραστηριότητας στη διατήρηση της μνήμης και τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Πληθώρα από ενδιαφέρουσες εισηγήσεις με κεντρικό ομιλητή τον αναπληρωτή καθηγητή ιστορίας στο Πάντειο πανεπιστήμιο κ. ΄Αλκη Ρήγο και αισθητή η συνύπαρξη πανεπιστημιακών και εκπροσώπων πολιτιστικών φορέων.

Ήταν ένα συνέδριο που τα είχε όλα, λόγο αλλά και αντίλογο, εντυπώσεις αλλά και απογοητεύσεις, διαφωνίες και συμφωνίες, ηρεμία και ένταση η οποία δημιούργησε αντίδραση και προπαντός οργή λόγω του ότι ο κ.Παρασκευάς Κονόρτας, αναπληρωτής καθηγητής Οθωμανικής ιστορίας, στο εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών επικαλούμενος επιστημονική άποψη, δήλωσε ότι επειδή οι Καπαδόκες ομιλούν την τουρκική γλώσσα ενδέχεται να μην είναι Έλληνες και ότι δεν υπάρχει γενοκτονία και ότι τα όσα κυκλοφορούν περί γενοκτονίας, είναι καθαρά το συναισθηματικό μέρος της αφήγησης του παππού και της γιαγιάς, αφού τα τουρκικά αρχεία δεν δόθηκαν ακόμη στη δημοσιότητα προς έρευνα και μελέτη. Οπότε σε αυτό το σημείο πήρε φωτιά το Κορδελιό.

Ο πρόεδρος της Π.Ο.Θ.Σ. κ. Ελευθέριος Θ. Χατζόπουλος αντέδρασε άμεσα , όπως και ο εκπρόσωπος της Ο.Π.Σ.Ε. κ. Ισόπουλος Σπύρος, και ζητώντας το λόγο για παρέμβαση κατακεραύνωσε τον «καθηγητή» λέγοντας επί λέξει: « Κύριε καθηγητά» τα τουρκικά αρχεία είναι στη διάθεση του κάθε ενδιαφερομένου, αφού πνευματικές διασημότητες, δημοσιογράφοι και πανεπιστημιακοί της Τουρκίας διώχθηκαν επειδή την κατηγόρησαν για τα όσα διάβασαν. Εάν εσείς δεν θελήσατε να τα διαβάσετε, δικό σας το πρόβλημα. Και σας ερωτώ, τα αρχεία της Αυστρίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, και άλλων δυτικών χωρών, η Μαύρη Βίβλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, οι γραπτές ομολογίες του Μορκεντάου, του Χόρτον και τόσων άλλων διακεκριμένων προσωπικοτήτων της εποχής εκείνης ανήκουν και αυτά τα στοιχεία στη σφαίρα της συναισθηματικής αφήγησης? Και μάλλον σκόπιμα σας διαφεύγει ,ότι οι Τούρκοι της Μακεδονίας έφυγαν μετά την υπογραφή της συνθήκης της Λοζάνης, οπότε πήραν μαζί τους όλα τα υπάρχοντά τους χωρίς να έχουν «συνοστισμό¨» Μην επικαλείσθε και μη καλύπτεστε πίσω από την δήθεν επιστημονική άποψη. Εθελοτυφλείτε σκόπιμα και σίγουρα είστε συνοδοιπόρος της Ρεπούση και συμφερόντων ξένων κέντρων και αν διαθέτετε στοιχειώδη ευθιξία να παραιτηθείτε αμέσως από τον πανεπιστημιακό σας θώκο. Άδικα σας πληρώνει το Ελληνικό δημόσιο δηλαδή ο Ελληνικός λαός. Ανάλογες ήταν και οι παρεμβάσεις των όσων συνέδρων ακούστηκαν.

Η συμμετοχή του κοινού ήταν πολύ μεγάλη, αλλά ένα κομμάτι του προσφυγικού Ελληνισμού έλαμψε δια της απουσίας του ( Π.Ο. και ΠΟΠΣ ).

 

Η πατροπαράδοτη Μικρασιατική φιλοξενία στο μεγαλείο της. Το βράδυ του Σαββάτου σε αίθουσα του ξενοδοχείου δόθηκε δείπνο, και χορευτικά παρουσίασαν χορούς της Μικράς Ασίας.

Την Κυριακή το απόγευμα τελείωσε το συνέδριο με κυρίαρχο το συμπέρασμα ότι ο κόσμος έχει πέρα από το δικαίωμα και την υποχρέωση και το καθήκον να συμπαρασταθεί στους συλλόγους, οι δε σύλλογοι να πλαισιώσουν τις δευτεροβάθμιες οργανώσεις για να μπορέσουν όλοι μαζί να αντισταθούν και να απομονώσουν φαινόμενα τύπου Τσιμουρή, Κονόρτα κλπ. και ότι ο κόσμος θα συνεχίζει να μιλάει στα παιδιά του στα εγγόνια του, όσα 90 χρόνια κι αν περάσουν από εκείνη τη μαύρη χρονιά ότι οι ρίζες τους είναι απέναντι στα Άγια χώματα εκεί που κοιμήθηκαν τον ύπνο τον αιώνιο ο προπάππους και η προγιαγιά .

Κύριε Δήμαρχε, κύριε Πρόεδρε θερμά συγχαρητήρια για την προσπάθεια σας.

Ελευθέριος Θ. Χατζόπουλος

Πρόεδρος της Π.Ο.Θ.Σ.

 

Σχόλια από Facebook

Σχόλια

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here