Μάξιμος: Γιατί διαγράφετε από την Ιστορία Γ΄ Λυκείου τον Ποντιακό Ελληνισμό;

maximos

Αθήνα, 19 Αυγούστου 2015

 

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

Γιατί διαγράφετε από την Ιστορία Γ΄ Λυκείου τον Ποντιακό Ελληνισμό; 

  • Εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ στις ιδεοληψίες περί… συνωστισμού!

 

Ποιοι ήταν οι λόγοι που επέβαλαν την απάλειψη και αντικατάσταση από την εξεταστέα ύλη στην Ιστορία της Γ΄ Λυκείου του κεφαλαίου «Ο παρευξείνιος ελληνισμός κατά τον 19ο και 20ο αιώνα», στο οποίο αναδεικνύεται μεταξύ άλλων και το ζήτημα της Γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού, και αν σκοπεύει να αλλάξει την απόφασή του ζητά να πληροφορηθεί ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με ερώτησή του στον υπουργό παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά. Η ερώτηση κατατέθηκε μετά από επικοινωνία με τον πρόεδρο της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων κ. Γιώργο Παρχαρίδη, καθώς και σχετική επιστολή διαμαρτυρίας της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, στην οποία, όπως τονίζει ο κ. Χαρακόπουλος «ο κ. Μπαλτάς αρκέστηκε σε μια “στεγνή” απάντηση, υπογεγραμμένη, από τον Διευθυντή Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης, οχυρωμένη πίσω από τη γραφειοκρατική αοριστία».

Ο προσφυγικής καταγωγής βουλευτής, στην ερώτησή του υπενθυμίζει ότι «η σύγχρονη ιστορία του ποντιακού ελληνισμού, όπως και εν γένει του ελληνισμού της καθ’ ημάς ανατολής, έως σχετικά πρόσφατα συγκαταλεγόταν στις λεγόμενες “λευκές σελίδες” της ελληνικής ιστορίας. Και αυτό συνέβαινε, κυρίως για να καλυφθεί με το πέπλο της λήθης το βίαιο τέλος μιας τρισχιλιετούς λαμπρής ιστορικής πορείας σε συνθήκες αναμφισβήτητης γενοκτονίας. Έτσι, για χρόνια είχε επιβληθεί από την ελληνική Πολιτεία μια απαράδεκτη αυτο-λογοκρισία υπό το πρίσμα μιας κακώς εννοούμενης πολιτικής ορθότητας».

Oπως, όμως υπογραμμίζει ο Θεσσαλός πολιτικός «η αποσιώπηση των ιστορικών γεγονότων οδηγεί εντέλει στην διαστρέβλωσή τους, στην αλλοίωση της ιστορικής αλήθειας, και εντέλει στην διαμόρφωση των συνθηκών για την επανάληψη των λαθών και των “εγκλημάτων” που διεπράχθησαν στο παρελθόν. Η κατάσταση αυτή τα προηγούμενα χρόνια, έπειτα από την επίμονη και άοκνη προσπάθεια φορέων και προσωπικοτήτων, άλλαξε προς το θετικότερο. Τόσο ως προς την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Χριστιανών της Μικράς Ασίας, όσο και προς τη μετάδοση της ιστορικής γνώσης για τον ελληνισμό των αλησμόνητων πατρίδων μέσω της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό είχε συμπεριληφθεί και ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο, στο βιβλίο ιστορίας “Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας” της Γ΄ τάξης του Λυκείου, με τίτλο “Ο παρευξείνιος ελληνισμός κατά τον 19ο και 20ο αιώνα”, στο οποίο αναδεικνύεται και το ζήτημα της Γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού. Δυστυχώς, όμως, εντελώς ξαφνικά και παρά την απόφαση του καθ’ ύλην αρμόδιου φορέα που είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής –σχετικό απόσπασμα πρακτικού 31, 26.05.15, αποφασίσατε να το απαλείψετε και να το αντικαταστήσετε από την εξεταστέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου».

Η ερώτηση του κ. Χαρακόπουλου καταλήγει με τη διαπίστωση ότι «η σπουδή με την οποία κινηθήκατε για το ζήτημα του ποντιακού ελληνισμού και η αποφυγή καθαρών απαντήσεων επί των κινήτρων της απόφασής σας μας κάνει εύλογα να υποθέσουμε ότι πίσω από αυτήν υποκρύπτεται πολίτική πρόθεση και ιδεοληπτική εμμονή. Η ίδια εμμονή, της θεωρίας περί “συνωστισμού” στην προκυμαία της Σμύρνης και της άρνησης της Γενοκτονίας των Χριστιανών της Ανατολής, που βρίσκει υποστηρικτές στο κυβερνών κόμμα. Ευελπιστούμε, βεβαίως, να έχουμε άδικο και η απάλειψη του κεφαλαίου για τον παρευξείνιο ελληνισμό από τις εξετάσεις να έγινε εκ παραδρομής, και τελικώς να άρετε την απόφασή σας».

Σχόλια από Facebook

Σχόλια

,

Απάντηση